Roze wolk met aambeien

4 maanden. Ze zijn voorbij gevlogen!
Ik ben een pracht van een dochter rijker, heel wat kilo's armer. Er is zoveel veranderd ondertussen: Kato gaat naar school, Harm drinkt thee, we toeren samen met de fietskar Holsbeek door,  ik kan blijkbaar wél borstvoeding geven... 
4 maanden klein & groot geluk, 4 maanden emotionele & fysieke rollercoaster.
Ik heb heel wat dagen op mijn roze wolk gezeten en ervan genoten de voorbije maanden, maar ben er ook een paar keer serieus afgetuimeld, steeds met blutsen en builen terug rechtgekropen. Daar mag ik fier op zijn denk ik.
Zoals ik al zei: de borstvoeding is dan toch echt gelukt, dankzij hulp van een aantal fijne vroedvrouwen. Toen ik tegen één daarvan zei dat het begin van borstvoeding toch echt niet makkelijk is voor veel vrouwen, beaamde ze dat en zei ze: gelukkig dat ze je dat niet op voorhand zeggen he.
Eerlijk? Ik had het graag wél op voorhand geweten, al die kleine & grote pijntjes die erbij horen, ik had graag geweten dat ze eraan kwamen. De 1ste keer bijna 3 jaar geleden, maar nu ook weer.
Was ik er dan ook aan begonnen? Ja, zeker! Want een verwittigd vrouw is er volgens mij vijf waard, een een roze wolk met aambeien, blijft een roze wolk, en eens je daar op zit... daar kan niets tegenop!

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts